Cribje - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu Cribje - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu

Cribje

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Sanne

25 Januari 2013 | Australië, Newcastle

Van blauwe bergen zijn we overgestapt naar een groene auto. Jaja we hebben een camper gehuurd om lekker mee rond te trekken. Lees hieronder over onze eerste kampeer dagen!

Na nog een nachtje op Bondi Beach was het dan zover, we gaan de camper ophalen! Na wat administratieve dingen kregen we de sleutels van onze eigen “Crib”. Als je mij vraagt; is ie mooi? Nee (paars met groen)! Maar is het praktisch? Dat wel! We zijn van plan om een roadtrip te doen naar Brisbane dus “We are going North!”. Dat betekende wel dat we eerst door het centrum van Sydney moesten. Bij het wegrijden van het verhuurbedrijf ging het al meteen fout. “Michiel, je moet links rijden!!” Ohja, ik was het alweer vergeten. Met continu de focus op links, reden we uiteindelijk over de Harbor Bridge, wat een super grote brug zeg!
Nadat we uit Sydney City waren gereden, gingen we een kijkje nemen in Ku Ring Chai Chase National Park. Het was een super mooi park en we hebben daar onze eerste Walibi (kleine Kangaroo) gezien! In National Parks mag je niet zomaar kamperen, dus we moesten opzoek naar een kampeerplek in de buurt. Langs de weg stond een man met zijn 4x4 wagen (met een kano op het dak) stil en we hebben hem om informatie gevraagd. Ik ben zijn naam even kwijt, maar we noemen hem maar even de kano-man. Helaas wist hij niet echt iets in de buurt, dus we gingen maar even verder kijken. Toen we al een tijdje onderweg waren gaf de kano-man (die achter ons reed) opeens licht signalen dat we moesten stoppen. Hij wist toch nog een plekje en als wij achter hem aan zouden rijden zou hij het laten zien. 45 min later kwamen aan op een geweldig afgelegen parkeerplaats met uitzicht op de Hawkesbury River! Weer een pluspunt voor de behulpzaamheid van de aussies.

Na onze eerste nacht gingen we op weg naar The Entrance. The Entrance is een klein dorpje aan de Tasman Sea en aan Tuggerah Lake (het meer komt hier bij de zee, of andersom). We hebben in het dorpje een bodyboard gekocht voor 10 euro. De golven zijn overal zo hoog, je moet gewoon een surfplank of een bodyboard hebben. Na het shoppen zijn we lekker het water ingegaan en hebben heerlijk gedobberd tussen het meer en de zee. Hier was een soort lagune, met heel veel grote leguanen en andere vogels. Er stond een sterke stroming (van meer naar zee) waar we ons af en toe een stukje in mee lieten drijven. Ze hadden gelukkig ook douches bij het strand en daar hebben we ook goed gebruik van gemaakt. Je zag wel een paar mensen gek opkijken toen we de shampoo tevoorschijn pakte ;). Aan het eind van de dag zijn we doorgereden naar Budgewoi. We hebben daar de camper aan het Budgewoi lake gezet en heerlijk genoten van de zonsondergang

De derde van dag van onze camperavontuur was aangebroken! Vandaag was Sanne de chauffeur en net zoals Michiel zette ze de ruiterwissers aan als ze links- of rechtsaf wil slaan (die dingen zitten precies andersom daar, heel irritant). Nadat de ruiten heel goed schoon waren gemaakt gingen we op weg naar Munmorah State Conservation Area. Dit natuurgebied bestaat voornamelijk uit een supermooie kust waar bijna niemand is. We zouden eigenlijk alleen even gaan kijken, maar we zijn er de hele dag geweest! Het eerste strand waar we naar toe liepen was wel een beetje apart. Oke, het is warm in Australië, maar dan hoef je nog niet ALLE kleren uit te doen, ofwel? Nou op dat strand dus wel. Helaas zijn al die Aussies zo vriendelijk en willen graag dus even met je praten. Zo ook dus een “schaars” geklede man. Het werd een beetje een ongemakkelijk gesprek dus na al dat “gelul” zijn we maar naar een ander strand gegaan. Wederom kwamen we weer op een supermooi strand, deze keer een waar je de zwembroek aan moest houden en waar Life Guards waren. Helaas kwamen er aan het eind van middag veel blauwe kwallen (blue jellies dacht ik?) en werden we getipt om naar de “pool” te gaan. Dit was een plek tussen de rotsen waar je geen last had van kwallen maar waar je wel lekker kon zwemmen, een supermooi plekje! Hierna hebben we de spulletjes weer ingepakt en we zitten nu heerlijk aan het meertje Macquarie. (Sanne corrigeert; meertje? Dit is het grootste binnenwater van NSW dacht ik?) Morgen gaan we naar New Castle, want het is dan “Australian Day”. Volgens mij is dat een soort Koninginnedag alleen dan geen oranje, maar donkerblauw. We zijn benieuwd hoe dat zal zijn!

Groetjes vanaf Down Under!

• 25 Januari 2013 - 23:54

Joel:

Waaah supergaaf ^^
    Ik wil weer terug !! ;)
    Maar naakt stranden ik had er wel in sydney nog 1 keer 1 van een afstand gezien maar niet van dichtbij . Hihihi
    Klinkt allemaal super ^^
    maar wel lastig met die omgedraaide autos xD

We blijven jullie volgen
    Gr
    Uit t nog steeds bevroren kikkerlandje

• 25 Januari 2013 - 23:59

Bea:

Jow gaaf hoor, na t uitvogelen an de camper lekker zo vrij als een vogeltje! Zou ook wel een duike willen nemen bij zulk weer.kunje t verslag beginnen et dectemperatuur vd dag? Iedereen vraagt er naar.
    Hebben julleal gebbqed op zon picknickplek.?
    Nou geniet ervan lieverds xxxxx bea

• 26 Januari 2013 - 00:12

Michiel En Sanne :

Het is vandaag 27 graden:) Maar het maakt vooral heel veel uit of je in de schaduw (vestje aan) of in de zon (zweten!) zit!

• 26 Januari 2013 - 09:25

Willy:

Fantastisch hoor! Super, hou 'm links zou ik zeggen. Steek gewoon je hand uit met links of rechts afslaan en have fun!
    Wij gaan zo aan 'n toertochtje beginnen, de laatste kans hier, morgen valt in Nederland de dooi in.
    Tot Skype, Willy

• 26 Januari 2013 - 10:08

Tess Van Eijk:

Haha, ik zie het al helemaal voor me in zo'n camper met het stuur aan de verkeerde kant! Die ruiten van dat dit zullen nu inderdaad wel stralen! :) Veel plezier op Australian Day! Benieuwd of ze daar dan ook zo gek zijn zich helemaal in het blauw te verkleden de hele dag!

• 26 Januari 2013 - 19:52

Tonny:

leuke verhalen,jullie beleven nog eens wat.wij zaten aan de erwtesoep met een witte wereld op de achtergrond,wat een tegenstelling met jullie 27 graden.LINKS RIJDEN WENT WEL toch?maar in zo,n grote stad is moeilijker lijkt mij.blij dat ik ,t niet hoef,.doei,groeten,opa en oma.

• 27 Januari 2013 - 21:27

Jehanne:

Fijn hé dat het kortebroekje gewoon aankan, en je 's ochtends niet hoeft te twijvelen over warme of koude kleren! Leuke verhalen! Als ik die foto's zo zie, kijk ik er ook naar uit om straks richting de kust te gaan!

Geniet ervan!
    Jehanne

• 30 Januari 2013 - 22:14

Tonny:

hallo cribje-bewoners,nog fijn op avontuur?en hebben jullie het weer lekker warm?hier is koning winter weer even op z,n retour,de vorst is over,maar we krijgen nu een echte vorst.Koning Willem Alexander.groot feest in Holland,hoe vinden jullie dat?Wij zijn zeer benieuwd naar nieuwe berichten van jullie.groeten,opa en oma.