Sydney and The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu Sydney and The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu

Sydney and The Blue Mountains

Door: Sanne en Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Sanne

22 Januari 2013 | Australië, Katoomba

Hallo allemaal!
Bedankt voor al jullie leuke berichtjes! We hebben heel wat beleefd de afgelopen dagen, dus tijd voor een nieuw reisverslag!

De eerste dagen van onze reis hebben we doorgebracht op Bondi Beach. We hadden beide de jetlag behoorlijk te pakken, dus lekker rustig aan gedaan. We hebben een beetje gewandeld langs de kust, die voornamelijk uit hoge rotsen bestaat en op het strand gelegen. De golven zijn hier ongelofelijk hoog, echt leuk! Op vrijdag hebben we meteen een record temperatuur doorstaan van 46°C! Die dag hebben we alleen maar onder een boom gezeten en af en toe zijn we naar de zee gerend voor een frisse duik (20°C). ’s Middags kwamen er opeens wolken en begon het te regenen, heerlijk!

De dag erna was het nog maar 20°C, wat een verschil. Deze dag zijn we naar down town Sydney gegaan. The Opera House, Harbor Bridge en The Rocks bezocht. Helaas was het erg bewolk en zag het er allemaal maar een beetje grauw en grijs uit. We moeten als we terug vliegen naar huis via Sydney nog maar een keertje gaan kijken en ook de ferry naar Manly nemen, dat schijnt geweldig te zijn.

Na 5 dagen in de stad waren we wel toe aan iets anders, we zijn toch allebei niet zulke enorme stad-mensen :). We namen de trein vanuit Sydney naar Katoomba en gingen 2 nachtjes logeren in The Flying Fox. Katoomba is een dorpje in The Blue Mountains, een national park zo groot als België. Meteen bij aankomst werden we uitgenodigd door onze nieuwe vriend Shaun om met hem mee te gaan voor een hike. Sophie (uit Zweden) en Kim (uit Nederland) gingen ook mee. Eerst even lunchen in het dorpje (mm, wafels met fruit en room) en toen zijn we richting de canyon gereden. Helaas waren The Blue Mountains veranderd in The White Mountains, oftewel; het was zo mistig dat er helemaal NIKS te zien was :) (The Blue Mountains staan nogal bekend om de mooie view points). Toch zijn we een stukje gaan wandelen langs the katoomba falls naar beneden, echt een geweldige wandeling door het regenwoud. Shaun had de vaart er goed in zitten (hij doet aan bergrennen, oftewel zo snel mogelijk een berg op rennen) en zocht precies de route uit die we moesten lopen, dus wij noemde hem onze gids! ’s Avonds hebben we met z’n allen lekker pasta salade gegeten.

Het hostel (Flying Fox) waar we sliepen was echt geweldig. Tussen 18.00-21.00uur was het social time. Dan waren laptops en telefoons verboden en moest je gezellig doen :) . Er stonden wel 5 gitaren (helaas maar eentje met 6 snaren), overal hingen schilderijen en de muren waren in alle kleuren van de regenboog geverfd. Ook was er een tuin met een kampvuur. Er waren heel veel leuke mensen in het hostel, iedereen praatte met elkaar overdag ging iedereen in groepjes leuke dingen doen.

De volgende dag zouden we een wandeling gaan maken met hetzelfde groepje als de dag ervoor. Helaas gingen de meiden niet meer mee, maar sloot Heather (uit Canada) bij ons aan. (De man bij de receptie vroeg; would you like a new friend? This is Heather, she can join you today! Zo makkelijk gaat het dus :).) We gingen naar Wentworth falls, daar konden we een hele mooie lange (5uur) wandeling maken. In het begin was het nog wat mistig, maar later zagen we eindelijk het geweldige uitzicht (zie foto’s)! Het is een beetje als the Grand Canyon in the USA, maar dan met regenwoud op de bodem. Eerst liepen we zigzaggend langs de waterval naar beneden. Daarna liepen we een heel stuk over een richel om een paar kilometer verderop langs een paar andere watervallen weer omhoog te klimmen. Onderweg zagen we vooral veel vogels; kakatoo’s, black kakatoo’s, een adelaar en nog een rood met blauwe papegaai. De kakatoo’s maakten ongelofelijk veel kabaal! Onderweg zagen we veel eucalyptus bomen (die produceren soms een mist van olie waardoor het blauw kleurt, vandaar The Blue Mountains). Bij een van de watervallen gingen Michiel en Shaun nog zwemmen. Lekker koud! Ze zagen nog een enorme kreeft, Shaun wilde hem meenemen voor diner, maar hij was een beetje eng. Op de weg naar huis zijn we nog langs The Three Sister gegaan, hét hoogte punt van The Blue Mountains. Lekker toeristisch, maar er was een geweldig mooi uitzicht. Die avond aten we weer met z’n allen en nu zelfs een 3 gangen menu! ’s Avonds nog even gitaar gespeeld en daarna heerlijk geslapen!

De dag erna, de dag dat we dit verslag typen, zijn we nog een korte wandeling gaan maken naar de Leura Falls. Lekker geklommen en afgekoeld in het koude water. Helaas werden we verrast door een hevige regen, hagel en onweer bui en zijn we snel weer terug gelopen naar een picknick area om te schuilen. Daarna hebben we trein terug gepakt naar Sydney waar we nu dit verslag zitten te typen :). We slapen nu nog een nachtje in Lamrock Lodge in Bondi. Morgen gaan we een camper ophalen om vervolgens in 30 dagen naar Brisbane te reizen! Goed vooruitzicht :)!

Sorry voor het lange verhaal, maar het was echt geweldig leuk!

Veel Liefs,
Michiel en Sanne

• 22 Januari 2013 - 10:42

Ria:

Helemaal niet sorry voor dit mooie lange verhaal! Ik smul ervan!
    Geweldig! Wat een verscheidenheid . stad , natuur, weersomstandigheden!
    En wat mooi,.... social time in het hostel!
    groetjes en tot Skype!

• 22 Januari 2013 - 11:01

Jelmer:

Klinkt goed deze verhalen! Op naar nog meer avontuur!

• 22 Januari 2013 - 11:31

Nicole:

Ohhh wat klinkt het allemaal geweldig! Heel leuk dat jullie het zo naar je zin hebben!! En wat leuk dat jullie een camper gaan huren!! Have fun!!!!

• 22 Januari 2013 - 11:32

Joel:

haha
    would you like a new friend? This is Heather, she can join you today!
    idd echt typisch voor australie :)
    jullie hebben en gaan t heel tof en super hebben weet ik nu al
    ik moet wel zeggen jullie zijn beter in t reisverslag schrijven dan ik :D
    veel meer detail, maar goed jullie gaan nog heel veel zien en ik ga hier lekker zitten wachten op nieuwe verslagen ^^

veel plezier en succes!

• 22 Januari 2013 - 12:05

Sandor:

Mooie verhalen voor een mooie reis!
    @Michiel: Wat probeer je nou precies te doen met je vingers bij het Opera House?
    - Kijk, mijn vingers kunnen helemaal niet zo wijd open als het Opera House groot is?
    - Je probeert een hond te projecteren op het Opera House, maar mist het donker en de spot?
    - Jij probeert een "Pisa"-foto te maken, maar Sanne is nog nooit in Pisa geweest?

Mooie plaatjes, keep 'em coming!

Have fun daar, cheerio!

• 22 Januari 2013 - 12:36

Kim Klein Gunnewiek:

Hallo Michiel en Sanne,

leuk verhaal ! Geniet ervan samen!

groetjes, Kim

• 22 Januari 2013 - 22:21

Tess Van Eijk:

Wauw! Dat klink allemaal super en de foto's zijn ook prachtig (wel eng hoor Sann, op dat smalle pad!) Zie nu al uit naar jullie volgende verhaal (en het is helemaal niet te lang hoor, juist heel erg leuk! :))

• 23 Januari 2013 - 08:10

Wendy Van Raaij:

Fantastisch om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en genieten. Leuk om zo jullie avontuur te volgen. Kijk nu al uit naar het volgende verslag. Veel plezier

• 23 Januari 2013 - 11:11

Pimmeh:

WOAH! Mooie foto's en een leuk verslag! Ik zie en lees dat jullie het in ieder geval naar jullie zin hebben :) Ik ben benieuwd wat er in het volgende verslag komt te staan. Groetjes Pim en natuurlijk ook van de andere Loumijntjes.

• 23 Januari 2013 - 18:24

Maria:

Nou super goed om te horen dat jullie het naar de zin hebben. Geweldige foto's. En veel plezier en veilige kilometers op het vervolg van jullie reis naar Brisbane.

• 24 Januari 2013 - 22:57

Willemien:

Ha Sanne en Michiel,

Prachtige verhalen en foto's! Wat een geweldige reis! En dan nu met de camper verder! Super!Goede reis verder!! We kijken uit naar het volgende verslag! Vandaag met Lianne en Puk naar De Colignystraat geweest!! Hartelijke groet, Harry en Willemien

• 26 Januari 2013 - 00:15

Michiel En Sanne :

Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat jullie allemaal ons verslag lezen:D

• 26 Januari 2013 - 00:15

Michiel En Sanne :

Bedankt voor jullie leuke berichtjes! Leuk dat jullie ons allemaal volgen:)

• 26 Januari 2013 - 20:14

Tonny:

wat gezellig om dit allemaal te lezen,ik liep wat achter,want we zijn een paar dagen naar twente geweest.daar was veel belangstelling voor jullie,dus ze zullen ook jullie verhalen wel volgen.Wij vinden het ook fijn dat we alles op de kaart kunnen volgen,nou ja alles?tot de volgende avonturen,groeten,opa en oma.