Wild Water Adventures - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu Wild Water Adventures - Reisverslag uit Tweed Heads, Australië van Michiel en Sanne - WaarBenJij.nu

Wild Water Adventures

Door: Sanne en Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Sanne

18 Februari 2013 | Australië, Tweed Heads

Heeey Dutchies, hoe is het daar in Nederland? Het is alweer even geleden dat we een verhaaltje hebben geschreven. Aangezien we al vele verzoeken krijgen zijn we vandaag maar even gestopt bij de bibliotheek :D

We moeten even goed nadenken waar we gebleven waren, maar dat was volgens mij op de Waterfall way. Hier hebben we nog heel wat moois gezien, waaronder een van de hoogste watervallen van Australia, The Wollomombi Falls. Daar was een enorme canyon waar die waterval naar beneden stortte. Onder in de canyon stroomde de rivier, die al slingerend diepe kloven had gemaakt in het landschap.

The waterfall way eindigde in Armidale, a small education city. We bezochten het visitor centre waar we informatie kregen over een Free city tour de volgende dag. Daar zeggen wij Hollanders natuurlijk geen nee tegen!
Die avond vonden we een mooi plekje bij een park om te overnachten. Na een tijdje kregen we gezelschap van 2 studenten (Luc & Bree). Eerst durfden ze niks te zeggen (ze dachten dat we junkies waren aangezien Sanne met haar muts op zat :P) maar daarna werd het erg gezellig. Zo gezellig dat ze niet naar het verjaardagsfeestje gingen waar ze eigenlijk al te laat voor waren. Luc en Bree gaven ons allemaal local info en vertelde dat vodafone de slechtste telefoonprovider in Australië is (dat hadden we ondertussen al gemerkt). Uiteindelijk werden ze per sms toch dringend verzocht naar het feestje te gaan, helaas, maar wij konden toen lekker gaan slapen.
Net op tijd waren we de volgende dag voor de City Tour. Bill was onze gids, een oude geschiedenis leraar. Het eerste stadje in Australië wat wij zagen mét geschiedenis (van wel liefst 150 jaar :P). In dit stadje staan veel oude, mooie gebouwen. Bill vertelde ons ook over hoe de eerste mensen zich vestigden in dit stadje en dat Armidale een Schotse naam is. We kregen ook de campus te zien, ze hebben een mooie universiteit hier! Daarnaast waren er nog heel veel andere luxe privé scholen (schoolgeld bedroeg ongeveer 20.000 AUD per kind). Die middag hebben we nog wat rondgelopen en heerlijk gezwommen in het zwembad. We zijn nog een dag gebleven om rond te kijken en omdat we het gewoon een leuk stadje vonden.

Na al dat zitten in de auto en rondneuzen in de stad was het tijd voor actie! In Nymboida scheen een man te wonen die raft-trips organiseerde. Helaas was hij niet zo goed in telefoon opnemen, dus zijn we maar naar het dorpje gereden. Met behulp van het canoe-centre konden we hem ontmoeten en spraken we af om de volgende dag te gaan raften, leuk! Maar eerst gingen we Tuben, dat was gratis als we op de camping van het canoe –centre bleven, prima! Tuben is met een grote vrachtwagen binnenband (opgeblazen) van een rivier af, oftewel MEGA lange wildwaterbaan. Geweldig, dikke schik!

De dag erna met een twee persoons boot dezelfde rivier af. Dann, onze instructeur noemde het de divorcing boot. Oftewel, onze relatie zou weer een grote proef ondergaan. Dat hebben we gemerkt; Michiel; ‘Links peddelen, LINKS pedellen, NEEEEE links peddelen!’. We hebben van alles geleerd over de stroomversnelling en watervalletjes in de rivier. Bijvoorbeeld dat sommige ‘keepers’ zijn en je graag weer terug de waterval in zuigen. Dit klinkt eng, maar eigenlijk is het heel leuk, aangezien je hier op kunt bodyboarden! Het is gewoon een continue golf, net als bij het flowboarden. Ook konden van een waterval afzwemmen, nice! In de rivier was een grote stroomversnelling die wat extra aandacht vergde (je mocht hier ook niet met de tubes vanaf). De eerste keer ging hij perfect, we hebben hem ook een keer (per ongeluk) achterste voren gedaan. Michiel deed hem in z’n eentje perfect en Sanne maakte een 360 (iets waar sommige járen voor oefenen). Gelukkig zijn we daar niet omgeslagen. Elke keer als we weer goed van een wild stukje rivier afkwamen zei Dann: “Good Job Sanne! Perfect Steering! Did you see Michael? He was doing nothing!”. Toch gek, want Michiel had veel zweet op z’n voorhoofd. Het zal wel angstzweet zijn ;) Het was een geweldige dag en na de dag waren we zo moe, dat we vroeg naar bed gingen om heeeel lang te slapen…

Dat dachten we althans, want om 1 uur werden we wakker van gillende meiden gevolgd door een auto vlak bij onze camper. Michiel ging kijken uit het raam… politie, oh ooh! Gelukkig hadden de gillende meiden niks met het verhaal te maken. Maar de politie man maakte wel een foto van onze camper, waarna ze weer vertrokken. Wat gaan ze daar mee doen?? Wij gingen toch maar een ander plekje zoeken, dan konden ze ons tenminste geen boete geven :). We waren namelijk niet 100% zeker of we daar mochten staan. Zo gezegd, zo gedaan, midden in de nacht opzoek naar een nieuw plekje. Gelukkig vonden we die en konden we verder slapen.

De dagen erna hebben we weer door gebracht aan de kust, verschillende mooie plekjes waar onder Yamba en Evans Head. Lekker body boarden en (stiekem) zwemmen in een zwembad op een camping.
Aangezien alle backpackers heel enthousiast waren over Byron Bay zijn we daar ook een kijkje wezen nemen. Heel toeristisch, veel camper busjes, veel backpackers, veel winkels, veel cafés, groot strand met veel mensen en mooie golven. Dus wat ga je doen in Byron Bay? Leren surfen, maar dan wel met een tour operator die op een strand verderop gaat lesgeven, lekker rustig dat wel :P. We hebben dus weer een nieuwe hobby gevonden, golfsurfen is echt onwijs leuk. Met een klein groepje en een instructeur hebben we geleerd onze eigen golven te pakken en te gaan staan. Met het motto; “Look at the trees and bend your knees!” Oftewel; kijk vooruit (niet naar je voeten) en zak door de knieën. We hebben weer een onwijs gave dag gehad, met veel mooie momenten. Deze mooie momenten bestonden uit een heel stuk op je surfplank blijven staan en de ander zien onderuit gaan :). Na het surfen konden we even het zout water afspoelen in een Fresh-water lake (oftewel zoet water) op nog geen 100 meter van de zee. Dit meertje had de kleur van coca-cola, door alle Tea-trees die erom heen stonden. Heel gek om daarin te zwemmen!

Nu zijn we op weg naar The Gold Coast. We zijn benieuwd, het schijnt nog toeristischer te zijn. Maar ze hebben wel een heel cool waterpretpark waar we echt een kijkje gaan nemen. Ook komen we langs Surfers Paradise waar we wellicht nog wat golfjes gaan meepakken! Over een week moeten we de camper alweer inleveren in Brisbane, snik snik! Dan gaan we verder naar Fraser Island om daarna door te vliegen naar The Whitsundays (als je iets moois wil zien moet je dat even intypen op google;)).

Veel liefs!

Zie hier een aantal filmpjes;
Sanne goes 360 on the river: http://www.youtube.com/watch?v=aNs8S5-Q8lc

Michiel surfing:http://www.youtube.com/watch?v=LfEjeO_dH9Q

Sanne Surfen: http://www.youtube.com/watch?v=DRJhzvfPvzw

Tuben:

PS; vandaag zullen we Queensland in rijden, dat betekend dat er nog maar 9 uur tijdsverschil is!

• 18 Februari 2013 - 10:13

Desi:

He avonturiers! Te gek allemaal, jullie zijn ook nergens bang voor he?! Gaaf die filmpjes van het surfen en raften. Geniet nog maar lekker van Cribje en de rest van alles wat nog komen gaat. We blijven jullie volgen en genieten heerlijk mee! Groetjes en liefs van de Moulijntjes

• 18 Februari 2013 - 11:15

Joel:

Aha het thee meer maf die plek he? Ik heb er ook gezwommen xD
    En surfers paradise is idd een stuk touristischer
    Kunt daar trouwens ook zon bar tocht gaan.. Ze hebben namenlijl geen tekort aan die barren daar xD
    in surfers paradise zijn trouwens 3 parken, en er zijn tickets / passen waardoor je naar alle 3 kan gaan goedkoper dan apart tickets kopen ^^
    het ene park geeft trouwens ook dolfijnen en zeehonden shows heel leuk!

Nou veel plezier en we horen wel of jullie nog meer politie moeten ontduiken ^~

• 18 Februari 2013 - 23:34

Bea :

Hee ,wat een fijn verslag weer om te lezen. Zo krijg ik zin om ook lekker te gaan relaxen in zon omgeving. Leuk om allemaal mensen te ontmoeten en mee te kletsen.veel,plezier en we zulle n op letten of t cribje op tv komt!xxxx B

• 19 Februari 2013 - 11:54

Ria:

ha, ha divorcing boat! En dan als instructeur nog even lekker stoken. Michael was doing nothing! Haha.
    Maar wat zijn jullie lekker bezig, met al die watersporten!
    En lees ik hierboven dat het cribje misschien op tv komt? In een politieserie zeker, met gillende meiden en junkies? :) En een waakhond?
    groetjes, en gauw weer een mooi verslag!
    Willy en Ria.

• 19 Februari 2013 - 18:13

Tonny:

hallo lieverds,wat een uitdagingen gaan jullie aan.en lekkere waterratjes zijn jullie,wil je die nieuwe watersport hier introduceren?dan kom ik ook een keer kijken.wat gaat een vacantie snel,he,straks kun je van ,t cribje niet scheiden!Wij wachten weer op verdere avonturen.Hier is het nog koud,min 4 graden ,snachts,maar de crocussen en de sneeuwklokjes bloeien,we gaan dus weer de goede kant op,veel plezier verder,opa en oma.

• 19 Februari 2013 - 20:11

Harry En Willemien:

Geweldig om de foto's en filmpjes te zien en jullie verslag te lezen! Wat ondernemen jullie veel! Volop in de natuur, het avontuur opzoeken! Prachtig. Ga vooral zo door en laat ons svp verder meegenieten! Goede reis verder!

• 28 Februari 2013 - 16:29

Joost:

Haaa Mike en Sanne, wat een prachtige foto's en mooie verhalen, dit avontuur is zo te lezen helemaal aan jullie besteed. Handig ook dat jullie vaak dezelfde dingen leuk vinden! top! Ik ga jullie binnenkort eens proberen te bellen, kunnen we even bijpraten. Hoop dat de resterende reis jullie nog veel mooie dingen brengt. Gr. Joost